A londoni National Gallery programját húzta keresztül a döntés, mely szerint október vége helyett (leghamarabb) januárban lép ki Nagy-Britannia az Unióból. Az átállás ugyanis jelentős fennakadásokat fog okozni a műtárgyak kölcsönzésében és szállításában, ezért a naptárban igyekeztek elkerülni a kilépés körüli napokat. A Gauguin-portré kiállítást biztosan érinti az új határidő.
Az európai múzeumok közötti kölcsönzés és szállítás körülményeit befolyásolja, hogy ez Európai Unión belüli vagy kívüli országok között zajlik az akció. Az október 7-i nyitással el tudták kerülni, hogy semmilyen fennakadás ne legyen Gauguin műveinek szállításában, a januári zárás pedig már az új körülmények között zajlott volna, az október végi átállás után a rendszer már minden bizonnyal jól működött volna januárban. Ugyanezen okokból küldték időben, október első felében Leonardo Szent Annáját Párizsba, a Louvre kiállítására.
Gabriele Finaldi igazgató szerint a múzeum egyeztetett a kormánnyal, így alakították ki a programot, a bombabiztosnak mondott október 31-ig határidőhöz igazítva. Most úgy néz ki, hogy a január 26-án záró Gauguin-kiállítás darabjait, még ha az Unión belülre küldendő műveket előre is veszik, napok alatt tudják a repülőterekre vagy a „csalagúthoz” juttatni, márpedig a közvetlenül január 31-et megelőző napokban minden szállító megpróbálja majd áttolni a határon az áruját, így biztosan zűrzavar és fennakadás lesz a határokon. Olyannyira, hogy mindez befolyásolhatja a február 22-én megnyíló Nicolaes Maes és a holland aranykor kiállítás előkészületeit, a képek nagy része ugyanis Hollandiából érkezne.
Bár a január 31-i Brexit (most) biztosnak tűnik, az előrehozott választások lehetősége újabb zűrzavarral fenyeget, így pedig nehéz a múzeumokban felkészülniük a kilépés utáni helyzetre. Az biztos, hogy a Brexit után a kiállítások többe fognak kerülni az intézményeknek, és a papírmunka is lényegesen több lesz. Ettől függetlenül egy brit múzeum nem teheti meg, hogy ettől kezdve kevesebbet nyújt a látogatóknak, nyilatkozta Finaldi a The Art Newspaper szerzőjének.