Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés
A múzeumok magazinja

Akkor hát ennyit a nacionalizmusról!


A Privát nacionalizmus kiállítás láttán felmerülhet, hogy hogyan értelmezhető másképpen (vagy egyáltalán) egy ilyen mélységes mély társadalmi mondani valóval rendelkező, feszes kurátori koncepció alapján felépített program, mennyire érthetőek magyarázat nélkül a kiállított műtárgyak, vetített videók és lehetséges-e ebből bármit befogadni bizonyos fogalmak ismerete, előképzettség nélkül. A választ hamar megkapjuk, mivel folyamatosan válnak nyilvánossá, letölthetővé, hozzáférhetővé a guide-ok, háttéranyagok, az egyes művekre vonatkozó értelmezések és magyarázatok - vagyis elismerten a látvány és amit a kurátor közölni szeretne, együtt teljesítik be a küldetésüket. Okos és merész kiállítás a Fővárosi Képtárban és a Budapest Galériában.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


A ló mégiscsak az övé volt

A dél-afrikai színész, rendező, képzőművész, William Kentridge (a minap megjelent nemzetközi művészeti Power 100-as lista 81. helyezettje) Übü és az Igazság Bizottság című darabját a Trafó tűzi műsorra november 19-20-án. Mindezek apropóján felidézzük azt az interjút, amit lapunk közölt a budapesti kiállítása kapcsán.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


Ez a POWER egy másIk POWER

Elkészült az Art Review folyóirat szokásos Power100 kiadványa, amely évről évre a művészeti világ legbefolyásosabbjait listázza és egyébként mintául szolgál a magyar Power50-es listának. Ahogy nálunk jobbára a hivatalból adódik a befolyás és a top10-be mindig becsúszik a politika is, a nemzetközi színtéren láthatóan a pénz dominál: gyűjtők, több üzlettel rendelkező galeristák és vásárok kurátorai diktálják a tempót a legdrágább, legkeresettebb művészek mellett. Hogy melyik a jobb változat, nem tisztünk eldönteni. Az AICA (a műkritikusok nemzetközi szövetsége) az egyik közösségi oldalon csak így kommentálta a listát: "Perhaps it's a joke…"

Tovább
Megosztom ezt a cikket


Videó: El Kazovszkij kiállítására átépül a Magyar Nemzeti Galéria

Extravagáns művésznek extravagáns kiállítás jár, hagyományos installációval talán nem is értelmezhető és érzékelhető ma El Kazovszkij művészete és személyisége. A november elején nyíló kiállírás kurátorai, Rényi András és Jerger Krisztina egészen hihetetlen kreativitása mellé a múzeum nagyvonalúsága párosul, így elkészülhetnek az eltervezett díszletek, felállhat a panoptikum, lesz mozi, a gigantikus, eredetileg vörös márvány fogadótérre pedig rá sem lehet majd ismerni.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


Schiele már sok lett volna a Dóm térnek Milánóban


A Palazzo Reale olasz kurátora szerint még a szállítók szava is elállt, amikor Milánóban kicsomagolták a Szépművészeti Múzeumból érkezett Esterházy Madonnát, pedig ők már tényleg mindent láttak. Annál több ember nem fér be azokba a kiállítóterekbe, mint ahányan jelenlétünk idején voltak, pedig egy kapuval odébb Giotto Firenzéből érkezett freskótöredékeit és táblaképeit, néhány utcával távolabb pedig Michelangelo utolsó szobrát, a Rondanini Pietát lehet megtekinteni. A tárlaton eltöltött bő két óra felért egy passzív közvélemény-kutatással: a javarészt olasz közönség soraiból többen értetlenkedve kérdezték egymástól Rippl-Rónai kalitkás női portréja láttán, hogy tényleg magyar-e ez a művész, mások türelmesen végigfotózták Szinyei Majálisát, hogy egyetlen apró részletről se maradjanak le.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


A Ludwigban a Velencei Biennále biztosa és archívuma

Január óta a Ludwig Múzeum hatáskörébe tartozik a Velencei Biennále magyar részvételének koordinálása, a pályázatok lebonyolítása, az építészeti és a képzőművészeti seregszemlén való kiállítás megszervezése, nemzeti biztosnak a múzeum igazgatóját, Fabényi Júliát nevezték ki. Az intézmény azonban ennél komolyabban veszi a feladatát és Boros Géza (korábban az EMMI Művészeti Főosztályának vezetője) újdonsült osztályvezetőként összeállítja a lehető legteljesebb dokumentumgyűjteményt 1958-tól kezdődően - ekkor nyílt meg újra a felújított magyar pavilon, tíz év szünet után. Az archívumban a kiállításokra és a kiállítókra vonatkozó dokumentáció mellett a magyar kiállítás és a Biennále összefoglaló katalógusai is helyet kapnak. Zajlik az anyaggyűjtés, a nyilvános archívum a Ludwig Múzeum könyvtárában lesz elérhető az érdeklődők számára.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


A múzeumok, a storytelling és a szexi kommunikáció


Újságírók és múzeumi kommunikációs szakemberek ültek össze a szegedi Móra Ferenc Múzeumban, hogy egy konferencián megvitassák, hogyan képesek az intézmények olyan üzenetet közölni, hogy az el is érje a sajtó ingerküszöbét. Storytelling és szexi kommunikáció, ez a kulcsa a gyümölcsöző együttműködésnek.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


A két Vénusz találkozása a Múzeumban

Számos érvet sorakoztathatnánk arra, hogy II. József miért volt felvilágosult király, jelen esetben csak egyet emelünk ki: Firenzéből viasz anatómiai modelleket rendelt az orvosi képzés elősegítésére, a "borzasztóan szép" modellekből nemcsak a bécsi, hanem a nagyszombati, időközben Budára, majd Pestre telepített egyetemnek is jutott. Ezek a szemléltető eszközök egy idő után kikoptak az oktatásból, múzeumba kerültek, majd egy kortárs művész, Drozdik Orsolya közel negyven éve az egyik darabot, egy női testet ábrázoló modellt felfedezte magának. A találkozásból születő installációsorozat egyik darabja a kapcsolódó szövegekkel most a Semmelweis Orvostörténeti Múzeumban (SOM) látható, az előkép, a viasz Medikai Vénusz társaságában.

Tovább
Megosztom ezt a cikket


A múzeumok magazinja

blogavatar

Utolsó kommentek

Címkefelhő

kiállítás (173),MúzeumCafé folyóirat (91),Magyar Nemzeti Galéria (70),Szépművészeti Múzeum (61),kultúrpolitika (45),történelem (44),politika (39),programajánló (39),építészet (38),műgyűjtés (35),irodalom (35),fotográfia (33),kortárs művészet (32),avantgárd (30),múzeumépítészet (29),Párizs (29),régészet (28),interjú (26),Nemzeti Múzeum (25),Szentendre (24),Petőfi Irodalmi Múzeum (23),néprajz (21),iparművészet (21),gyűjteménygyarapítás (21),Ludwig Múzeum (21),műkereskedelem (20),grafika (20),restaurálás (19),videó (17),film (17),Bécs (17),szobrászat (17),Műcsarnok (15),színház (13),digitalizálás (12),Capa Központ (11),festészet (11),London (11),restitúció (11),műtárgyvásárlás (11),élő MúzeumCafé (11),Liget Budapest (10),Picasso (10),Kiscelli Múzeum (9),könyv (9),Néprajzi Múzeum (9),Kassák Múzeum (8),zene (8),holokauszt (8),Román Csarnok (7),múzeumpedagógia (7),Hopp Ferenc Múzeum (7),New York (7),Garas Klára (7),Rippl-Rónai József (6),Semmelweis Orvostörténeti Múzeum (6),világháború (6),Iparművészeti Múzeum (6),Power 50 lista (6),Allegro Barbaro (6),könyvajánló (6),konferencia (6),Bauhaus (5),Berlin (5),Közlekedési Múzeum (5),MúzeumCafé díj (5),Nyolcak (5),Skanzen (5),rendszerváltás (5),Európai Iskola (5),kortárs (5),aukció (5),látogatottság (5),Értéktár Program (5),Ady Endre (5),modernizmus (5),Vasarely (5),képzőművészet (5),fotóművészet (5),wanted (4),Balaton (4),Seuso-kincs (4),Bartók Béla (4),művészettörténet (4),Rembrandt (4),keleti művészet (4),Vasarely Múzeum (4),Louvre (4),szocreál (4),Pécs (4),Louvre-Lens (4),kert (4),Baán László (4),műemlékvédelem (4),örökségvédelem (4),Csontváry (4),városi séta (4),Velence (4),MúzeumCafé Díj (4),Élő MúzeumCafé (4),múzeum (4),Bálint Endre (4),Trianon (3),sport (3),kézirat (3),covid-19 (3),Erdély (3),Magyar Zsidó Múzeum (3),internet (3),Aczél György (3),Vaszary-villa (3),műtárgyvédelem (3),ganymed goes europe (3),emlékezet (3),Textúra (3),Budapest Galéria (3),Munkásmozgalmi Múzeum (3),dizájn (3),Czóbel Béla (3),Derkovits Gyula (3),Caravaggio (3),előadás (3),impresszionisták (3),I. világháború (3),Anna Margit (3),kulturpolitika (3), (2),MúzeumCafé könyvek (2),Holokauszt (2),múzeumi rendszer (2),Fővárosi Képtár (2),digitalizáció (2),Vadak (2),divat (2),örökség (2),relikvia (2),Kecskemét (2),MúzeumNegyed (2),1956 (2),Art Market Budapest (2),Budapesti Történeti Múzeum (2),Art Capital (2),dokumentum (2),Magyar Nemzeti Múzeum (2),BTM (2),Frida Kahlo (2),Román csarnok (2),zsidóság (2),Ország Lili (2),Csinszka (2),pop art (2),fotó (2),fortepan (2),Képzőművészeti Egyetem (2),Chagall (2),Modigliani (2),természettudomány (2),Lektorátus (2),múzeumtörténet (2),Artpool (2),ajánló (2),Vermeer (2),Barcelona (2),Milánó (2),Bosch (2),Zsolnay (2),magángyűjtemény (2),múzeumelmélet (2),Szeged (2),címlap (2),MűvészetMalom (2),Szántó Piroska (2),Fortepan (2),kastélypark (1),vadászat (1),installáció (1),megnyitó (1),kultúrtörténet (1),Albertina (1),emlékmúzeum (1),emigráció (1),Moszkva (1),Leonardo (1),Bayreuth (1),Kijev (1),Andrássy (1),Richard Wagner Múzeum (1),Lengyelország (1),kastély (1),emlékhely (1),animáció (1),Múzeumok Éjszakája (1),MOME (1),Rozsda Endre (1),várostörténet (1),popzene (1),Matisse (1),etnográfia (1),Disputa (1),portré (1),szalon (1),Sopron (1),Olaszország (1),jótékonyság (1),El Kazovszkij (1),médiaművészet (1),műkincslopás (1),Lucian Freud (1),nők (1),beszélgetés (1),helytörténet (1),ICOM (1),történetelem (1),Hold (1),Dürer (1),Bábszínház (1),reneszánsz (1),Budapest (1),Városliget (1),Tesla (1),gasztronómia (1),Dalí (1),akadálymentesítés (1),cirkusz (1),múzeumshop (1),Róma (1),MMOK (1),marketing (1),Pulszky Társaság (1),közösségi média (1),Budavári Palota (1),zöldmúzeum (1),Covid (1),díjátadó (1), Kassák Múzeum (1),turizmus (1),természettudományi múzeum (1),koronavírus (1),műtárgylopás (1),covid (1),Bukta Imre (1),Brüsszel (1),art deco (1),Tiszadob (1),KEMKI (1),MúzeumCafé könyv (1),temető (1),Magyar Képzőművészeti Egyetem (1),Vatikán (1),Múzeumkert (1),Centre Pompidou (1),interaktivitás (1),Budavár (1),Múzeum-kert (1),Benczúr Gyula (1),Színháztörténeti Múzeum (1),veduta (1),Szombathely (1),Schiele (1),plakát (1),Sziget Fesztivál (1),Szendendre (1),politikai (1),Klimt (1),szecesszió (1),OSZMI (1),belsőépítészet (1),Madrid (1),Pompidou (1),op art (1),egyház (1),Amerika (1),századforduló (1),progarmajánló (1),Nagyvilág (1),MúzeumCafé (1),dada (1),Művészetmalom (1),Toulouse-Lautrec (1),városliget (1),kultusz (1),Kieselbach Galéria (1),Rómer Flóris Múzeum (1),felújítás (1),Guggenheim Muzeum (1),gallery weekend (1),királynő (1),kínai művészet (1),Google Art Project (1),Nagy-Britannia (1),elhurcolt műkincsek (1),Moholy-Nagy László (1),Óbuda (1),Népessy Noémi (1),Prága (1),szobor (1),Radnóti Miklós (1),Rijksmuseum (1),Gyarmati Fanni (1),Márffy Ödön (1),Székesfehérvár (1),Debrecen (1),irodalomtörténet (1),Palazzo Grassi (1),tárlatvezetés (1),kutatás (1),Magnum Photos (1),Prado (1),Manet (1),bibliofília (1),muzeológia (1),adatbázis (1),Duchamp (1),Keserü Ilona (1),balaton (1),Dada (1),Kratochwill Mimi (1),Csernus Tibor (1),Természettudományi Múzeum (1),dinoszaurusz (1),MANK (1),közösségi oldalak (1),Metz (1),Guggenheim Múzeum (1),Pinault (1),Christie’s (1),szeged (1),François Gilot (1),Siófok (1),gyerekeknek (1),retró (1),Guernica (1),Vallauris (1),fotógráfia (1),teremőr (1),Sziklakórház (1),hamisítás (1),védettség (1),törénelem (1),Győr (1),Batthyány Gyula (1),krimi (1),Csontvary Kosztka Tivadar (1),stressz (1),olimpia (1),Ani (1),Amszterdam (1),műemlék (1),Miskolc (1),Balaton (1),orosz művészet (1),gender (1),bevándorlás (1),kommunikáció (1),Velencei Biennále (1),Vaszary János (1),BÁV (1),Vaszary Villa (1),Trieszt (1),Vajda Júlia (1),Kassák Lajos (1),porté (1),restitucio (1),könyvtár (1),oktatás (1),velence (1),Műemlék (1),Várkert Bazár (1),Ernst Múzeum (1),Mravik László (1),erdély (1),kina (1),szürrealizmus (1),Velázquez (1),Garas Kára (1),Goldberger Textilipari Gyűjtemény (1),Bálint Ház (1),Aristide Maillol (1),Elgin-márványok (1),Sinkó Katalin (1),Athén (1),Munkácsy Mihály (1),Kína (1),Ámos Imre (1),egyiptológia (1),Kocsis Zoltán (1),Budapest100 (1), Bécs (1),Kimt (1),MTA (1),porgramajánló (1),Fabényi Júlia (1),Műértő (1),Molnár-C. Pál Múzeum (1),Római Iskola (1),Cloisters (1),emlékmű (1)