Az emlékév alkalmából született dupla, 99–100. lapszám muzeológiai, művészettörténeti és örökségvédelmi szempontok szerint tárgyalja a vészkorszak emlékezetét.
Keményfi Róbert Prológusa vezeti fel a szám központi témáját. Kelbert Krisztina az anya-lány szerepek sajátosságait vázolja fel egy, a Savaria Múzeumban őrzött családi hagyaték feldolgozásával. Toronyi Zsuzsanna a holokauszt múzeumi ábrázolásának és gyűjtésének problémáit veti fel írásában, Fenyves Katalin a népirtás fotódokumentumainak lehetséges megközelítési módjait veszi sorra. Basics Beatrix Kaufmann Izidor zsinagógaképeit mutatja be, Berényi Marianna a kolozsvári zsidóság emlékezetére létrejött Muzeonról ír. Véri Dániel két, az Európai Iskolához tartozó művész (Martyn Ferenc és Bálint Endre) holokausztmappáját mutatja be. Varga Krisztina Romani Roséval, a heidelbergi Német Szintik és Romák Dokumentációs és Kulturális Központjának vezetőjével készített interjút. Lénárt András a Szemtanúk című kiállítást és az ebből készült albumot ismerteti, Farkas Zsuzsa Kinszki Imrére, a munkaszolgálatban elhunyt fotóművészre emlékezik. Szabó Alexandra a DEGOB-jegyzőkönyvek alapján a Magyar Zsidó Múzeumban készült kiállítás koncepcióját mutatja be. Szűcs Tamás a közelmúltban az UNESCO listájára felvett zsidó világörökségi helyszíneket viszi sorra.
A lapszámban kapott helyet a MúzeumCafé idei díjazottjával, Varga Benedekkel, az MNM Semmelweis Orvostörténeti Múzeum igazgatójával készült interjú (Berényi Marianna és Gréczi Emőke), valamint a főszerkesztői laudáció, amely a díjátadás alkalmával hangzott el a SOM-ban.
A Híreket Magyar Katalin állította össze, a portréfotót Szilágyi Lenke készítette. A lapterv Pintér József, a korrektúra Szendrői Árpád munkája.