Az év hátralévő heteire is tartogatunk programokat, az elsőt mindjárt a most hétvégi Art Marketen, aztán Szegeden, december közepén pedig Bartókról és a barbárokról beszélgetünk a Szépművészeti Múzeumban.
Az év hátralévő heteire is tartogatunk programokat, az elsőt mindjárt a most hétvégi Art Marketen, aztán Szegeden, december közepén pedig Bartókról és a barbárokról beszélgetünk a Szépművészeti Múzeumban.
Mi az: a közönséget zavarja, az intézmény munkatársait kifejezetten örömmel tölti el? A megfejtés: tömeg egy kiállításon. Az MNG-ben hétvégén zárult impresszionista tárlaton nem volt olyan napszak, amikor csak lézengtek volna a látogatók, remélhetjük, hogy mind a 101 ezren még így is élvezték a műveket.
Freudot vinni Bécsbe olyan magas labda, amit eddig valahogy nem ütöttek le, és mi sem kapcsoltunk rögtön, hogy mennyire nyilvánvaló az összefüggés a Londoni Iskola (The School of London) közelmúltban elhunyt sztárművésze és a freudizmus szülővárosa között.
Élő MúzeumCafé – Magyar Nemzeti Galéria, A épület, 2013. november 14., csütörtök, 19:00 óra
A Magyar Nemzeti Galéria „iker-kiállításai” kapcsán ezúttal a két bemutatott művész sok párhuzamosságot mutató sorsáról, az azokban átélt hasonló történelmi tragédiák nyomán kialakult, vagy éppen azok hatására megváltozott alkotói pályájukról, a traumákkal terhes korokat idéző művek hasonlóságairól és különbözőségeiről kérdezzük vendégeinket.
A beszélgetés résztvevői: Galambos Ádám evangélikus teológus, az Asztali Beszélgetések Alapítvány elnöke, György Péter esztéta, az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének igazgatója és Tari Annamária pszichológus.
A rövid életű, ám annál nagyobb hatású Európai Iskola derékhada idén lenne száz éves. Számos kiállítással emlékezünk rájuk, de Rozsda Endrére egyszerre több is jut mostanában. Sokan csak úgy ismerik őt, mint a Picassót "túlélő" Françoise Gilot mesterét, ám aki ennél többre vágyik, az pár napig a Várfok Galériában, márciusig az MNG-ben, november 21-től pedig szülővárosában, Mohácson ismerkedhet az életművel.
A párizsi Allegro Barbaro kiállítás látogatottsága pillanatokon belül eléri a 60 ezret. Ennek örömére most álljon itt a Musée d'Orsay igazgatójával készült interjúnk, amelyből kiderül, hogy Guy Cogeval kamaszkora óta rajong Bartókért, és nem ez a tárlat az első "magyarbarát" gesztusa: még montreáli múzeumigazgatóként Giorgio Vasari művét juttatta vissza a Szépművészeti Múzeumnak.
Tiszta szerencse, hogy Európa egyik leggazdagabb kiállítási naptárát egy közeli nagyváros, Bécs produkálja; ezekre a hetekre is jut látnivaló a meglehetősen korán nyíló adventi pavilonok között. Villámlátogatásunk Lucien Freud, valamint a Matisse és a Vadak kiállítására volt elég. Aki teheti, ne hagyja ki!
Lebontották, összecsomagolták, majd teherautókon Madridba szállították a Szépművészeti Múzeum és a Nemzeti Galéria remekműveinek nagyméretű reprodukcióit, amelyek október elejétől egy hónapig a barcelonai tengerparti sétány díszei voltak. A katalán város nem szűkölködik a látnivalókban, de tengerparton sorakozó nagyméretű órásmolinó egyáltalán nem lógott ki a felhozatalból, minden napszakban turisták és helyiek böngészték a háromszor három méteres reprodukciókat.
Novemberben a megszokottnál is több élő MúzeumCafé várja azokat, akik nemcsak nézni szeretik a kiállításokat. Lesz szó Chagall és Ámos tudatalattijáról, az impresszionisták szerethetőségének töretlenségéről és a kortárs művészeti múzeumokról, amelyek valamilyen módon mégiscsak piaci szereplők.