A világ legzsugoribb embere adóelkerülés céljából vásárolt hihetetlen értékű műkincseket – ez a kép alakul ki a nézőben a hárombetűs mozicsatorna most vetíteni kezdett sorozatában, a Bizalomban (I.) J. Paul Gettyről. Ahogy minden mozi, ez is kicsit sarkosan fogalmaz, a szórakoztatás és megrendítés érdekében, ám nagyjából ez volt a valóság az olajmilliárdosról fennmaradt emlékezések szerint. A storyline az elrabolt unoka utáni hajtóvadászat, a díszletet a hetvenes évek Rómája és Getty angliai kastélya adja. Főszerepben a zseniális Donald Sutherland.
Már az első részben elmagyarázza a művészetekre rendkívül fogékony III. Paul Gettynek, a tizennégy unoka egyikének, a hamarosan elrabolt, igen zűrös 16 éves fiúnak, hogyan folyik át a pénz az egyik vállalkozásból a másikba. A lényeg: minden fillér megmarad. A fiú megérti, miközben az apja, a drogfüggő II. Paul Getty közömbösen áll a frissen vásárolt Rubens előtt – ő a világ legboldogtalanabb embere, de legalább még nem végzett magával, ahogy testvére, a sok Getty egyike tette percekkel korábban. Mindenből és mindenkiből sok van, egy egész gyűjtemény, feleségből, szeretőből, gyerekből, unokából, olajkútból, kastélyból, műkincsből, miközben a családtagok érmés telefont kénytelenek használni a kastélyban, a szeretett unoka elrablásának hírét pedig így fogadja a családfő egy hatalmas méretű gobelin előtt reggelizve: túl kemény a vaj.
Két szálon, két helyszínen fut a cselekmény: Sutton Place-ben, Getty angliai birtokán és Rómában, ahol a III. Paul élt, modellkedett, festegetett és ahol elrabolták. Miközben Rómában barokk paloták, terek, szobrok és szökőkutak között folyik a hajsza, Sutton Place-ben I. Paul a majdani Getty Múzeum makettjét nézegeti, csinosítja, apró szobrocskákat helyez el a tervezett medencék és szökőkutak között. A múzeum épülete egyébként nem más, mint egy herculaneumi villa rekonstrukciója…
Nagyszerű sorozat, nincsenek fekete-fehér jellemek, talán éppen a családfő a legfeketébb, noha Sutherland és a szájába adott fanyar mondatok mégis szerethetővé teszik. Luxusvilág, ami folyamatosan repedezik, percről-percre omlik össze. Számos változatban hallhatjuk, hogy „a pénz nem boldogít”, és valóban, ennél szerencsétlenebb és kétségbe esett család nehezen elképzelhető. Úgy tűnik, hogy a világ leggazdagabb embere azért hozta létre a világ leggazdagabb múzeumát Los Angelesben, mert számtalan utódja ellenére nem volt kire hagynia birodalmát.
Bár a sorozat még az elején tart, ám mivel mindez valóban megtörtént, tudjuk, hogy az utolsó remény, III. Paul sem lesz alkalmas erre a szabadulása után…